Interclub NTSV te LOMMEL

JOJO

Verslag Interclub NTSV Lommel.

Toen ik zondag om 10u20 thuis vertrok was het wel grijs, maar gelukkig nog droog. Dit zou onderweg wel een paar keer veranderen. Het passeren van Valkenswaard duurde door de aanstaande koopzondag en het ontbreken van een “groene golf” langer dan we hadden verwacht, maar we arriveerden ruim op tijd bij de Klosterhof in Lommel. Hier had de scrabblevereniging Zandloper uit Lommel gezorgd voor een goed ingerichte spelzaal.De burgermeester van Lommel verrichte om 14u00 precies de eerste trekking. Met mijn rechte zat ik ECHTER toch nog naast het eerst gelegde woord. Gelukkig zag ik in de tweede beurt wel de mogelijkheid TRECHTERTJE. Maar ik liet in de volgende beurt met hoon toch weer enkele puntjes liggen tov van NOOI (wv van nooien: iem. uit vriendschap, beleefdheid enz. tot iets verzoeken). Ook in beurt 4 bracht mijn leus minder op dan het gelegde AULAS. Maar tegen QUID (wat) kon niemand op. In de zesde beurt liet ik mij echter WEGHONE met mijn hoge. Gelukkig werd de achterstand in de volgende beurt niet al te groot door de CELWAGEN (in afdelingen verdeelde wagen voor het vervoer van gevangenen) waarvan ik walgde. Ik dacht dat ik het redelijk had gedaan met relax, maar LATEX bracht door de plakkers meer op. In beurt negen zag ik slechts ui, terwijl de plakker FEE toch beter was. Met yen ging ik de pauze in. Door de voortreffelijke en snel werkende jury gingen we allen vroeg genieten van de koek en verdere versnaperingen. PUNKY (de punk aanhangend) kwam uit de hoge hoed waardoor ik voorlopig gerangschikt werd rond de 100ste plaats. Met vos zat ik in de richting maar toch niet helemaal, VOSSE (vrouwelijk van vos: iem. met rode haren) leverde toch duidelijk meer puntjes op. Gelukkig zag ik in beurt 12 ZONDER. Maar in beurt 13 ging het weer mis. De eerste scrabble kwam op het bord. TJOEKEND (klanknabootsend ww., bv. gebruikt om het geluid van een varende motorboot aan te duiden) was door de 3maal woordwaarde goed voor 104 punten en daar stak mijn nekje schraal tegen af. Beurt 14 bracht weer even halleluja met HARP. Om de volgende domper te krijgen. Ik dacht een leuke scrabble gevonden te hebben met nadenker, maar dit woord komt jammer genoeg niet voor in de SWL. Dus geen DANKREDE voor mij. En als mokerslag de volgende gemiste scrabble MUFFEND (muffig ruiken, stinken) die exact 100 punten opbracht, wat moet je dan met dof dat slechts 27 puntjes op het scoreformulier tovert. Gelukkig weer even “himmel hoch jauchend” met ZIET om in de volgende beurt weer slecht de heft van het aantal punten te verzamelen met boven tov van MOBI ((informeel) mobiele telefoon). Dan valt de slotbeurt met mes nog mee als voor 5 punten meer UMER (melkproduct tussen yoghurt en kwark) op het bord komt. Dit bracht het totaal tot 1033 punten. Jan de Ridder werd eerste voor Jan de Kruiff en Omer van Hoecke. Prateeksha werd gedeeld 19de, Ikzelf 104de en Francisca 105de.
Doordat de jury snel zijn werkzaamheden had verricht stonden we 17u45 alweer buiten. Nog even in de file bij Den Bosch en een prachtige scrabbledag zat er weer op.